SEKCE SOCIÁLNÍCH KURÁTORŮ

vlaky2.jpg kouřová.jpg

Metodická příručka pro sociální kurátory a...

19.12.2015

Metodická příručka pro sociální kurátory a metodiky sociální prevence vznikla v rámci projektu Profesní vzdělávání sociálních kurátorů realizovaného prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost.

people

Aktuality

S mámou v base

01.04.2016

Vězeňský argot

06.01.2015

Job-club RESTART

04.17.2015

ODBORNÉ STÁŽE

05.29.2014

Vybíráme

04.02.2013

SSK ČR v roce 2011

03.19.2012

Ve Věznici Vinařice odstartoval projekt zaměstnávání odsouzených v call centru


Ve Věznici Vinařice dnes odstartoval projekt zaměstnávání vězňů, kteří budou pracovat v nově vybudovaném call centru přímo v nápravném zařízení. Projekt je dalším krokem v naplňování priorit Ministerstva spravedlnosti a Vězeňské služby, jejichž cílem je zvyšovat zaměstnanost vězňů v České republice na maximum.


Zaměstnávání odsouzených je mou velkou prioritou. Ze zahraničních zkušeností víme, že správné pracovní návyky jsou jednou z hlavních zbraní proti recidivě odsouzených. Naším plánem je, aby zaměstnanost vězňů letos stoupla oproti loňsku o 20 procent, a dobrou zprávou je, že už nyní je vyšší o 19 procent,“ uvedl ministr spravedlnosti Robert Pelikán, který se zúčastnil slavnostního odstartování projektu ve věznici.


Za projektem call centra stojí Vězeňská služba ČR, Ministerstvo spravedlnosti, Ministerstvo práce a sociálních věcí, společnost A-Giga, společnost T-Mobile a Evropský sociální fond. Call centrum má kapacitu 20 míst, na kterých při maximálním obsazení může pracovat 60 odsouzených ve třech směnách. Pracující odsouzení musí před nástupem úspěšně absolvovat rekvalifikační kurz akreditovaný MŠMT pro pracovní činnost Operátor call centra.V průběhu dvou let, kdy bude projekt trvat, projde předvýběrem 400 osob, přičemž do projektu bude po dalších odborných konzultacích a úspěšném dokončení rekvalifikačního kurzu zařazeno asi 90 osob. Vhodnost zařazení posuzuje odborná komise Věznice Vinařice složená z kvalifikovaných zaměstnanců.


Na každé směně v call centru jsou neustále přítomní dva teamlídři a každých 45 minut kontroluje pracoviště dozorce z Vězeňské služby. Odsouzení nemají přístup k žádným osobním údajům, aplikace jim náhodně generuje a vytočí telefonní číslo, vězni znají pouze jméno klienta. Objednávku posléze zpracují pracovníci podpůrné kanceláře, kteří jsou civilními zaměstnanci společnosti A Giga, a pracují mimo věznici. Všechny telefonní rozhovory jsou nahrávány a ukládány, a pravidelně je prováděn kontrolní poslech hovorů online. Vězni nemohou na pracoviště nic vnášet ani odnést.„Touto pracovní činností se naplňuje účel výkonu trestu a práce vězňům pomáhá nacházet smysl jejich pobytu ve vězení. Díky práci si odsouzení osvojují či prohlubují pracovní návyky, které jim po propuštění do civilního života pomohou najít práci, zapojit se do plnohodnotného života a vyhnout se tak dalšímu páchání trestné činnosti,“ uvedl generální ředitel Vězeňské služby Petr Dohnal.Odsouzení, kteří jsou zapojeni do tohoto projektu, mají pracovní smlouvu přímo s věznicí, odměna je dána zákonem. Platí tak dluhy, náklady na pobyt ve výkonu trestu a případně mohou i podporovat své rodiny. Recidiva vězňů zapojených do obdobného projektu ve Vinařicích v roce 2012 navíc činí jen 18 procent oproti bezmála 70 procentům celostátního průměru.Stát vydá ročně na správu vězeňství devět miliard korun, přičemž náklady na jednoho vězně se měsíčně pohybují v řádech několika desítek tisíc. 

Tiskové oddělení Ministerstva spravedlnosti ČR

Zdroj: http://portal.justice.cz/Justice2/MS/ms.aspx?j=33&o=23&k=2375&d=350313